5 قدم موثر در کاهش وزن شما !

: 5 قدم موثر در کاهش وزن شما !

<>

:  
 

کاهش وزن و حتی لاغری از مواردیه که بسیاری افراد در آرزوی رسیدن به اون هستن. اما قبل اینکه در مورد جزئیات کاهش وزن بخونین بهتره از قدمای اصلی و موثری که شما رو به وزن مورد نظر خود نزدیک می کنه بدونین.

 

 

 

قدم اول: هدف خود رو مشخص کنین

 

وقتی که قصد سفر می کنین، مطمئناً باید مقصدی مناسب و دست یافتنی واسه سفر خود مشخص کنین تا در کمترین زمان ممکن بتونین به مقصد مشخص برسین.کم کردن وزن هم از همین قانون پیروی می کنه. اگه می خواین به وزن ایده آل خود برسین باید واقع بین باشین. اینکه دوست دارین طی چه یه وقتی به چه وزنی برسین باید به صورت منطقی ممکن باشه.

 

پس هدف گذاری خود رو منطقی و البته جدی انجام بدین.هدف گذاری باید دقیق تر و بالاتر از مواردی مثل «من می خوام وزن خود رو کم کنم» و موارد مشابه باشه. باید یه هدف هوشمندانه و موثر واسه خود انتخاب کنین.

 

 

 

قدم دوم : هدفتون باید خاص باشه

 

اهداف مشخص و اختصاصی واسه خود مشخص کنین – یه هدف مناسب واسه رسیدن به وزن ایده آل باید به صورت خاص انتخاب شه. شما باید یه توضیح مطلوب از هدف تون تو ذهن خود داشته و اونو به خود دیکته کنین. یکی از بهترین راه ها واسه به وجود آوردن انگیزه در خود، به کار گیری فعل «می تونم» یا «میتونم» به جای فعل «می خوام» یا «دوست دارم» است.

 

 مثلا نگید: «من می خوام وزنم 5 کیلو کمتر باشه..» بلکه بگید: «من میتونم 5 کیلو از وزن خود کم کنم..» یا «من می تونم اندازه خود رو از ایکس لارج به لارج کاهش دهم..»

 

 

 

قدم سوم : با یه برنامه واقعی پیش برید

 

دقت کنین که به هنگام هدف گذاری از اعداد استفاده کنین. مثلا واحدی مانند وزن، اندازه لباس یا دور کمر رو انتخاب و اندازه های مورد نظر خود واسه هر کدوم یا یکی از اونا رو هدف بذارین. اینجوری تا زمان رسیدن به اون اندازه خاص در رسیدن به هدف اهتمام خواهید ورزید.

 

اعمالی رو انتخاب کنین که بتونین به اونا عمل کنین – با توجه به شغل، وضعیت خونه و محل کار، اندازه پولی که می تونین واسه کاهش وزن هزینه کنین و هم اینکه مقدار وقتی که می تونین واسه رسیدن به هدف خود بذارین، هدف مشخص کنین. اگه یه مادر معلم هستین مطمئناً باید وقتی که واسه رسیدن به وزن ایده آل خود می ذارین خارج از محدوده زمانایی باشه که به کارای خونه و مدرسه رسیدگی می کنین. شاید بتونین فقط روزی 10 یا 20 دقیقه پیاده روی داشته باشین. و نه بیشتر!

 

پس برنامه ای بریزین که بتونین به اون عمل کنین و از اون خسته نشید. نه برنامه ای که از پس اون بر نیایید.

 

 

 

قدم چهارم : واقع گرا باشین

 

– هدفای خود رو واقع گرایانه انتخاب کنین. مثلا اگه می خواید 20 کیلو وزن کم کنین باید این رو قبول کنین که رسیدن به اینجور هدفی ظرف مدت 2 هفته امکان نداره. واسه اینکه بتونین یه محدوده وقتی مشخص واسه رسیدن به وزن دلخواه خود مشخص کنین می تونین از قانون ده انگشت استفاده کنین.

بر پایه این قانون، وزن شما به 100 تقسیم می شه و اندازه وزنی که در هر هفته کم می کنین بستگی مستقیم به وزن تون در اول هر هفته داره. اینجوری در انتهای هر هفته می تونین یکی از 100 قسمت وزن خود رو کم کنین. مثلا اگه شما 85 کیلو وزن دارین و می خواین 10 کیلو از وزن خود رو کم کنین، در انتهای هفته اول (با در نظر گرفتن ورزش و یا دوری غذایی) باید 850 گرم از وزنتون کم شه. شاید تصور کنین که اینجوری پس از 12 هفته به وزن ایده آل خود می رسین.

 

 اما دست نگه دارین. واقع گرا باشین. دقت کنین که در انتهای هفته هایی که سپری می کنین وزن شما کمتر و کمتر می شه، پس اندازه وزنی که از کفتون میره هم کمتر و زمان لازم هم بیشتر می شه. اما نگران نباشین، این زمان زیادی زود و موثر می گذره.

 

 

 

قدم پنجم : زمان رو یادتون نره

 

با در نظر گرفتن اصل واقع گرایی باید به زمان هم اهمیت بدین. اگه با در نظر گرفتن جزئیات، یه برنامه 3 ماهه واسه کاهش وزن خود میریزید باید به خود قول بدین که بیشترین حد تلاش خود رو در رسیدن به هدفتون در زمان مقرر انجام می دید.

 

 

حالا که راه های انتخاب اهداف هوشمندانه رو در مورد کاهش وزن میدونید، اگه قصد انجام اونو دارین، همین حالا یه کاغذ ورداشته و براساس فاکتورهای ذکر شده اهداف خود رو نوشته و مورد بررسی قرار بدین.

 

 

 

نکته:

 پس از نوشتن اهداف مورد نظرتون اونا رو روی هر جایی که در طول روز بیشتر به چشمتون می خوره نصب کنین. در آشپزخانه، روی آینه اتاق خواب، روی میز کار، روی جا کفشی و کنار کفشای پیاده روی و … هر جا که در مقابل چشم تون باشه واسه این کار مناسبه. اگه کسی هم اونو ببینه می تونه واسه افزایش انگیزه تون به درد بخور باشه.

 

.

منبع :

جمع آوری به وسیله بخش مقالات پزشکی و بهداشتی سایت آکا

  • مطالب در رابطه
  • عدس در کاهش قند خون و چربی موثره
  • گیاهی موثر در کاهش درد قاعدگی
  • فیزیوتراپی چقدر در کاهش درد موثره؟
  • این روش در کاهش خطر سکته مغزی موثره

  • نسخه پرینت
  • ارسال به دیگری
    • اشتراک در تویئتر
    • اشتراک در لینکداین

۲۰ تیر ۱۳۹۶

مقالات پزشکی و بهداشتی

  • اشتراک
  • گزارش تخلف
  • 0 محبوب

  • فال حافظ

    فال انبیاء

    فال روزانه

    فال تاروت

    فال چوب

    طالع هندی

    استخاره با قرآن

    تعبیر خواب

    فال عطسه

    فال قهوه

    فال ازدواج

    مطالب خنده دار

    اس ام اسا

    پ ن پ

  • قیمت موبایل

    قیمت تبلت

    تیتر روزنامه ها

    روزنامهای ورزشی

    روزنامهای اقتصادی

    اخبار داغ

    قیمت خودرو

    لیگ فوتبال

    قیمت سکه و طلا

    شاخص بورس

    وضعیت آب و هوا

  • امتحان سن عقلی

    تست تشخیص رنگ

    تست یکی بودن نام

    تست زبون انگلیسی

    تست سن عقلی

    تست goleman

    تست IQ 2018

    تست IQ 2019

    بهترین شغل واسه من

    به کجای دنیا باید سفر کنم

    چه حیوونی هستی

    رادار شخصیت شغلی

    چپ مغز یا راست مغز

  • فال
  • بازار
  • تست هوش آنلاین

  • اکاایران
  • تعرفه تبلیغات
  • تبلیغات در سایت
  • تماس با ما
  • نقشه سایت
  • rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *