5 ماده‌ی غذایی ضد آنفلوانزا | تغذیه سالم

5 ماده غذایی ضد آنفلوانزا

هوا سرده و بازار آنفلوانزا و سرماخوردگی داغِ داغ. اگه می خواین از این مریضی دور بمونین قدرت مواد غذایی به درد بخور رو دست کم نگیرید.

سیر خام بخورین

با این که سیر دهن رو می سوزوند اما باید بدونین که سوپراستار مواد غذایی ضد آنفلوانزاس. به خاطر این که شامل ترکیباتی مانند «الیسین» هستش. این ترکیبات دمار از روزگار ویروسا در می یارن و شما رو از گزند اونا در امان می دارن. اگه تصور می کنین در برابر ویروس قرار دارین قبل از این که بتونن وارد بدنتون بشن و کاری بکنن سیر بخورین. در این صورت می بینین که سیر خیلی راحت از پس این ویروسا بر میاد.

واسه این که بتونین به طور کامل از خواص سیر بهره مند شید بهتره هر 3 تا 4 ساعت یه حبه سیر جستجو کنین. اگه نمی تونین طعم تند اونو تحمل کنین اونو خرد کنین و مانند قرص قورت بدین. مخلوط کردن سیر له شده با مقداری عسل هم معجزه می کنه. اگه اصلا طعم سیر خام رو دوست ندارین پیشنهاد می کنیم اونو در سوپ یا آش بریزین تا بپزه. در این صورت هم می تونین از خواص اون بهره مند شید. سیر پخته شامل ترکیبات گوگردیه که خواص ضد میکروبی دارن.

 

چه می کنه این پیاز

پیاز هم مثل سیر شامل ترکیبات ضد میکروبی مانند «الیان» و «الیسین» هستش. واسه بهره مندی از خواص پیاز پیشنهاد می کنیم هر چهار ساعت یه بار مقداری پیاز خام بخورین. اگه به هر دلیلی نمی تونین پیاز خام بخورین یا از طعم اون خوشتون نمیاد لفتش ندین و اونو به غذاهایتان اضافه کنین. سوپ پیاز بهترین گزینه واسه بهره مندی از خواص پیازه.

 

اودیه ها رو دریابید

ادویه جاتی مانند زردچوبه، چوب میخک و دارچین پر از آنتی اکسیدان هایی هستن که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک زیادی می کنن. واسه پیشگیری از دچار شدن به آنفلوانزا هر روز یه قاشق چای خوری از این اودیه ها رو به غذاهایتان اضافه کنین. مثلا کمی دارچین به کمپوت سیب یا چای یا مواد غذایی دیگه اضافه کنین.

یافته های تحقیقای زیاد نشون میده که سوپ واسه مقابله با ویروسا بسیار موثره. در واقع این خاصیت سوپ مدیون گرماییه که داره. این غذای پرطرفدار دمای بینی و گلو رو بالا می بره و بخاطر این ویروسا رو فراری میده

اگه آنفلوانزا گرفتین بازم نگران نباشین. نصف یه قاشق چای خوری دارچین، نصف قاشق چای خوری تخم گشنیز، و یه چهارم قاشق چای خوری پودر زنجبیل رو در آب جوش بریزین و دم کنین. این دم کرده واسه بهبود آنفلوانزا خیلی خوبه.

 

میوه های ریز بی هسته

همه میوه های ریز بی هسته پر از آنتی اکسیدانا هستن به خاطر همین جلوی آنفلوانزا رو می گیرن. در بین همه این میوه ها بلوبری (قره قاط) جایگاه خاص ای داره. اگه خارج از ایران زندگی می کنین حتماً از این میوه به درد بخور استفاده کنین. اگه شمام راهتون به اون طرف مرزها افتاد از این میوه غافل نشید. در بین 40 میوه و سبزیجات جور واجور آزمایش شده، بلوبری بیشترین اندازه آنتی اکسیدان رو به خود اختصاص داده. واسه این که در طول فصل سرما از دچار شدن به آنفلوانزا در امان باشین روزانه نصف فنجون بلوبری بخورین. می تونین این میوه ریز رو به سالادها، اسموتی یا ماستتان اضافه کرده و از خواص اون بیشترین استفاده رو ببرین.

سوپ مرغ بخورین

بیخود نیس وقتی که مریض میشیم مادرهای مهربون به فکر جفت و جور سوپ می افتن. یافته های تحقیقای زیاد نشون میده که سوپ واسه مقابله با ویروسا بسیار موثره. در واقع این خاصیت سوپ مدیون گرماییه که داره. این غذای پرطرفدار دمای بینی و گلو رو بالا می بره و بخاطر این ویروسا رو فراری میده. حتماً خودتون هم می دونین که ویروسا عاشق مکانای خنک و خشک هستن. وقتی که گلوتون گرم و مرطوب باشه مجالی واسه جولان اونا باقی نمی مونه. علاوه بر این محققان به این نتیجه رسیدن که مرغ هم خواص ضد آنفولانزایی داره. یه سوپ مرغ خوشمزه خونگی شامل تموم پروتئین هاییه که با آنفولانزا مقابله می کنه. به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین که در سوپ، سبزیجات مفیدی هم ریخته می شه که هر کدوم ویتامینای زیادی به بدن میرسونه. پس حالا که هوا سرده خودتون رو از گرما و لذت یه کاسه سوپ خونگی محروم نکنین.

فاطمه مهدی پور


منبع : tebyan.net

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *