5 ماده غذایی انرژی زا برای خانم ها | تغذیه سالم

در این مطلب مواد غذایی مفیدی رو معرفی می کنیم که می تونین با گنجاندنشان در وعده های روزانه انرژی زیادی به دست بیارین. لطفاً با ما همراه باشین.

خانوما در طول روز فعالیت زیادی انجام میدن و اگه شاغل باشن اندازه انرژی که مصرف می کنن بیشتره. در نتیجه لازمه مواد غذایی انرژی زا بخورن تا سلامتی شون تضمین شه. در این مطلب مواد غذایی مفیدی رو معرفی می کنیم که می تونین با گنجاندنشان در وعده های روزانه انرژی زیادی به دست بیارین. لطفاً با ما همراه باشین.

قزل آلا
همیشه پیشنهاد می شه که واسه جذب امگا 3 بیشتر که واسه قلب خوبه ماهیای چرب مصرف شه. باید بدونین که قزل آلا شامل اندازه زیادی ویتامین D هم هستش طوری که هر سهم غذایی از این ماده (85 گرم) نصف نیاز روزانه به ویتامین D رو تأمین می کنه.

یافته های پژوهشا نشون میدن که ویتامین D واسه سلامتی استخوانا و مفاصل خانوما خوبه و خطر شدید شدن پوکی استخون، آرتریت و شکستگیا رو کم می کنه.

بهتره قزل آلا رو در فر آماده کنین. می تونین شکم ماهی رو پر کنین و داخل کاغذ آلومینیوم بپیچید تا بخار اون خارج نشده و خوب طبخ شه.

لوبیای سبز سویا یا ادامامی
لوبیای سبز سویا یه ماده غذایی انرژی زا و سالم واسه خانوما هستش. معمولاً گیاهخواران آشنایی بیشتری با این سبزیجات دارن. به خاطر اینکه پر از پروتئینه. اما خواص اون به همین جا ختم نمی شه. ادامامی یا همون لوبیای سبز سویا شامل مواد مغذی عالی واسه سلامتی قلب است. یافته های پژوهشا نشون میدن که پروتئین موجود در سویا و ایزوفلاونا موجود در ادامی واسه کم شدن اندازه کلسترول توتال و کلسترول بد خون به درد بخور هستن. هر دانه از این لوبیاهای سبز شامل اندازه زیادی امگا 3 هستن که واسه سلامت قلب خوبه. یه فنجون از این لوبیاها حدود 30 درصد نیاز روزانه به فیبرهای غذایی رو تأمین می کنه. حتماً میدونید که فیبرها واسه کاهش کلسترول و در نتیجه کاهش خطر سکته مغزی و قلبی به درد بخور هستن.
می تونین به جای نخود از لوبیای سبز سویا واسه جفت و جور هوموس استفاده کنین. کافیه در اینترنت جستجو کرده و روش جفت و جور غذاهای مناسب رو با این ماده غذایی به درد بخور یاد بگیرین.

برگ شلغم
برگ شلغم، کم کالری و در عین حال پر از فیبره و واسه مادرهای جوون و خانمای باردار شامل اندازه زیادی فولاته. فولات یا همون اسیدفولیک که به صورت مکمل تجویز می شه یه ماده مغذی حیاتیه که از بروز ناهنجاریای مادرزادی و کم خونی پیشگیری می کنه. یه فنجون برگ شلغم حدود نصف نیاز روزانه خانمای بزرگسال به فولات رو تأمین می کنه.

این برگای تازه هم اینکه شامل اندازه زیادی کلسیم هستن که واسه سلامت استخون های خانوما لازمه. می تونین این برگا رو به آش یا ترکیب کوکو سبزی و چیزای دیگه ای به جز اینا اضافه کنین و یا با اونا سالاد جفت و جور کنین.

ماست یونانی
ماست یونانی

منبع : tebyan.net

جمع آوری به وسیله بخش تغذیه سالم زندگی سالم سایت آکا

  • مطالب در رابطه
  • 10 ماده غذایی واسه خانوما
  • 10 ماده غذایی واسه تقویت انرژی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *