5 ماده غذایی برای آب کردن چربی پهلوها | تغذیه سالم

 

5 ماده غذایی واسه آب کردن چربی پهلوها

داشتن اندام متناسب تا حدود زیادی اعتماد به نفس فرد رو بالا می بره.امروزه افراد خیلی از وجود چربیای پهلوهای خود رنج میبرن.خوردن بعضی از مواد غذایی می تونه  یکی از روشای موثر واسه آب کردن این چربیا باشه.در این مطلب می خوایم شما رو با 5 ماده غذایی و روش به کار گیری اونا واسه آب کردن چربی پهلوها آشنا کنیم.

باید بدونین عوامل زیادی مانند افزایش سن، سوخت و ساز ناجور یا ژنتیک در داشتن این چربیا دخالت دارن. اما نباید اثر تلاش خود رو واسه آب کردن اونا ندیده بگیریم. چربی پهلوها علاوه بر اینکه باعث نازیبایی اندام می شه باعث بروز مشکلاتی در سلامتی هم می شن. چون ما رو در برابر بیماریای قلبی، دیابت و فشارخون بالا قرار میدن.

مصرف روزانه یک تا دو فنجون قهوه واسه سلامتی خوبه. با مصرف قهوه کمک زیادی به بهتر شدن کارکرد مغز می کنین و کبدتون می تونه بهتر با بیماریا مقابله کنه. علاوه بر این مصرف روزانه همین اندازه قهوه باعث کاهش وزن و چربی سوزی می شه.

خوردن غذا چه بخوایم و چه نخوایم کالری وارد بدن می کنن و اگه حواسمون نباشه این کالریا به صورت چربی در نقاطی از بدن انباشته می شن. پس در قدم اول لازمه که انرژی بدن رو به اندازه کافی نه بیشتر از اندازه تأمین کنین. در مسئله لاغری و تناسب اندام آخرین چیزی که باید به اون فکر کنین نخوردنه. باید خوب غذا بخورین و تعادل رو رعایت کنین.

یادتون باشه که صرف نظر کردن از یک یا چند وعده غذایی متابولیسم بدن رو دچار مشکل می کنه و در نتیجه به جای آب کردن چربیا، عضلات خود رو از دست میدیم. در همین زمینه کارشناسان تغذیه راهکارهای روشنی دارن. شما باید عادتای سالمی در پیش بگیرین و به روش هوشمندانه ای تغذیه کنین. انتخاب درست مواد غذایی کلید اصلی کاهش وزن و آب کردن کم کم چربیای شکمیه. پیشنهاد می شه علاوه بر اصلاح عادتای غذایی و ورزش مصرف مواد غذایی زیر رو در الویت بذارین.

قهوه و اکسیداسیون چربیا

مصرف روزانه یک تا دو فنجون قهوه واسه سلامتی خوبه. با مصرف قهوه کمک زیادی به بهتر شدن کارکرد مغز می کنین و کبدتون می تونه بهتر با بیماریا مقابله کنه. علاوه بر این مصرف روزانه همین اندازه قهوه باعث کاهش وزن و چربی سوزی می شه. اما باید یادتون باشه که فقط یک تا دو فنجون قهوه در روز نه بیشتر. در واقع احتیاجی نیس که هر روز چند لیتر از این نوشیدنی بخورین تا روند لاغری سرعت بگیره. اگه رژیم غذایی تون متعادل و سالم باشه مصرف همین اندازه قهوه باعث آب شدن چربیای پهلوها می شه.

یافته های یه بررسی علمی نشون میده که قهوه به اکسایش چربیا کمک زیادی می کنه. به نظر کارشناسان مصرف متعادل و منظم کافئین سوخت و ساز بدن رو بالا برده و به دلیل آزاد کردن آدرنالین باعث چربی سوزی می شه.

نارنج واسه صبحونه

شایدً حتی با تصور خوردن نارنج واسه صبحونه هم حس ناخوشایندی به شما دست میده. البته شاید جزو طرفداران مربای بهارنارنج باشین و اون رو واسه صبحونه بخورین. یادتون باشه که مربای بهارنارنج به همراه نون گندم مشکی می تونه صبحونه مناسبی باشه. البته به شرطی که مربا رو در منزل جفت و جور کرده باشین و کم شیرین باشه. اما مصرف نارنج بیشتر پیشنهاد می شه چون شامل ترکیبی به نام «فنیل آفرین» است. این ترکیب بسیار قوی بوده و در صورت اضافه وزن باعث افزایش متابولیسم بدن می شه. اگه عادت به مصرف نارنج دارین می تونین از اثرات اون در کاهش سایزتون استفاده کرده و چربی پهلوها رو آب کنین. می تونین روزتون رو با مصرف نارنج شروع کنین. یادتون باشه که زیاده روی در مصرف بهارنارنج می تونه باعث افزایش فشارخون شه.

گریپ فروت

مربای بهارنارنج به همراه نون گندم مشکی می تونه صبحونه مناسبی باشه. البته به شرطی که مربا رو در منزل جفت و جور کرده باشین و کم شیرین باشه. اما مصرف نارنج بیشتر پیشنهاد می شه چون شامل ترکیبی به نام «فنیل افرین» است.

گریپ فروت جزو مرکبات فوق العاده ایه که نباید از رژیم غذایی طبیعی حذف شه. اگه عادت به مصرف گریپ فروت دارین مطمئنا بدنتون از شما ممنون هستش. یافته های پژوهشی که در دانشگاه آریزونای آمریکا انجام شده نشون میده که مصرف یه عدد گریپ فروت در روز واسه آدمایی که دچار اضافه وزن هستن خیلی خوبه. این میوه به کاهش وزن کمک کرده و شما رو از شر چربی پهلوها خلاص می کنه.

گریپ فروت واسه سلامت قلب فوق العاده س، باعث کاهش کلسترول و فشار خون بالا می شه. این میوه کم کم شرایط ایده آلی واسه کاهش وزن آماده می کنه. درسته که هیچ ماده غذایی معجزه نمی کنه و گریپ فروت هم از این قانون مستثنا نیس اما مصرف منظم اون کمک زیادی به آب شدن چربیا می کنه. البته اگه داروی خاصی مصرف می کنین قبل از مصرف گریپ فروت با دکتر خود مشورت کنین.

سرکه، اما نه هر سرکه ای!

اگه می خواین زودتر از شر چربی پهلوها خلاص شید به سراغ سرکه سیب برید. سرکه بالزامیک واسه این کار مناسب نیس. چون با اینکه بسیار خوشمزه س اما شامل کالری بیشتریه. سرکه سیب شامل ترکیب فوق العاده ایه که خواص عالی داره. بررسیایی در دانشگاه واشنگتن انجام شده که نشون میده جا دادن سرکه سیب در برنامه غذایی باعث کاهش چربی های دور شکمی می شه. سرکه سیب هم اینکه باعث کاهش کلسترول بد خون می شه و خطر بسته شدن عروق رو کم می کنه. این نوع سرکه عروق بسته شده رو هم باز کرده و از غدد لنفاتیک مراقبت می کنه.

فلفل

بازم تاکید داریم که راز تناسب اندام در داشتن رژیمی متعادل و سالم و دوری از بی تحرکی نهفتهه. مصرف فلفل هم واسه آدمایی که میخوان چربی پهلوها رو آب کنن می تونه به درد بخور باشه. فلفل تند به دلیل دارا بودن ترکیبی به نام کاپسایسین به آب شدن چربیا کمک می کنه. این ترکیب موجود در فلفل باعث طعم تند اون می شه که مورد پسند خیلی از افراده. کاپسایسین باعث افزایش سرعت سوخت و ساز بدن شده و اشتها رو کم می کنه. یافته های پژوهشی که در Journal of Proteome Research به چاپ رسیده، نشون میده این ترکیب بعضی از پروتئینایی رو که قادر به تجزیه چربیا هستن تحریک کرده و مانع از تجمع بیشتر از اندازه اونا در نواحی مانند پهلوها می شه. اگه معده تون مشکلی نداره و به غذاهای تند علاقه دارین حتماً از فلفل در جفت و جور غذاهایتان استفاده کنین و چربیا رو آتیش بزنین.

حرف آخر

یادتون باشه هدف از معرفی این مواد غذایی تشویق به مصرف افراطی و غیر اصولی اونا نیس. واسه کاهش چربی پهلوها لازم نیس روزی چندین عدد نارنج، چندین لیوان قهوه یا نیم کیلو فلفل تند بخورین. چون زیاده روی در مصرف هر ماده غذایی مطمئنا مضر هستش. کافیه چربی، نمک و اندازه قند رژیم غذایی تون رو کم کنین و این مواد غذایی رو هم در رژیمتون بذارین. از طرف دیگه بی تحرکی رو کنار بذارین و ورزش کنین.

منبع :

جمع آوری به وسیله بخش تغذیه سالم زندگی سالم سایت آکا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *