5 ماده غذایی برای سلامت کلیه ها | تغذیه سالم

5 ماده غذایی واسه سلامت کلیه ها

سلامتی این بخش قرمز رنگ و لوبیا شکل که در کنار ستون فقرات در قسمت میانی کمر قرار داره، واسه ما خیلی حیاتیه و باید بتونه بدون هیچ اختلالی خون رو تصفیه کنه.

اگه از بیماریای کلیوی رنج میبرین یا میخواین سلامتی کلیه ها رو حفظ کنین، این مواد غذایی رو به رژیم غذاییتون اضافه کنین:

فلفل دلمه قرمز: شامل پتاسیم کمی بوده و منبع عالی ویتامین C و A و B6 ، اسید فولیک و فیبره. فلفل دلمه قرمز شامل آنتی اکسیدانی به نام لیکوپینه که از شما در برابر سرطانا مراقبت میکنه. میتونین اونو خام یا پخته خورده و در سالاد و اسنکا سرو کنین.

5 ماده غذایی واسه سلامت کلیه ها

فلفل دلمه قرمز

سیب: کلسترول رو کاهش داده و از یبوست پیشگیری میکنه. سیب شامل فیبر بالا و ترکیبات ضد التهابیه و از شما در برابر بیماریای قلبی مراقبت کرده و خطر دچار شدن به سرطان رو کم می کنه.

کلم پیچ: ویتامین K و C و فیبر زیادی داره و منبع خوبی از ویتامین B6 و اسیدفولیکه. کلم پیچ با سرطان مقابله کرده و سلامت قلب و عروق رو بهتر می کنه. کلم پیچ خام رو به سالادتون اضافه کنین.

سیر: سیر به پیشگیری از تشکیل پلاگا روی دندون پیشگیری کرده و کلسترول و التهاب رو کم می کنه. به خاطر عطر و طعمش میتونین پودر سیر رو جایگزینش کنین.

سیر

پیاز: پر از فلانوییدها به خصوص آنتی اکسیدانی به نام quercetinه که بیماریای قلبی روکاهش داده و از ما در برابر خیلی از سرطان ها مراقبت میکنه. پیاز شامل پتاسیم کمی بوده و منبع خوبی از کرومیوم (ماده معدنی که به سوخت ساز کربوهیدرات، چربی و پروتئین کمک میکنه) است./ نوین زی

.

منبع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *