5 ماده غذایی غنی از آب | تغذیه سالم

5 ماده غذایی غنی از آب

۵ ماده غذایی غنی از آب

تندرستی و تغذیه

ارسال دیدگاه
728 بازدید

 هوای بیرون گرمه. وقتی که درجه دماسنج بالاتر میره نیاز شما به آب هم بیشتر می شه. واسه جلوگیری از کاهش آب بدن، بدن شما نیاز به تامین همیشگی آب در طول روز مخصوصا در دماهای بالاتر داره. علاوه بر آب، بعضی از مواد غذایی می تونن نیاز روزانه شما به آب رو تامین کنن. از این غذاهای پر از آب واسه رفع تشنگی و تشنگی لذت ببرین:

کاهو

بالاترین مرتبه رو در لیست پیشنهادی ما داره: ۹۶ درصد آب داره، علاوه بر کمک به تامین آب بدن، کاهو هم اینکه منبع پتاسیم، فولات، آنتی اکسیدانا و مقادیر کمتری ویتامین c و ویتامین k هستش، پس یه سالاد خوب از کاهو می تونه شما رو واسه یه روز گرم و آفتابی سرحال نگه داره.

هندوانه

هندوانه ۹۱ درصد آب داره و منبع ویتامینای A و C و شامل لیکوپن ، فیبر و پتاسیم هستش، پس هندوانه میوه اصلی تابستون هستش.

گریپ فروت

با گریپ فروت خنک شید! این میوه استوایی ۹۰ درصد اون آبه. گریپ فروت هم اینکه دارای کالری پایین و منبع فیتونوترینتا و ویتامین C هستش. گونه های قرمز و صورتی هم اینکه دارای ویتامین A و لیکوپن هستن. گریپ فروت رو در صبحونه به شکل سرد مصرف کنین.

کلم براکلی

شاید کلم براکلی یه انتخاب عادی واسه ما نباشه، اما این گیاه خونواده کلم دارای ۸۹ درصد آبه. علاوه بر این شامل ویتامین C، کلسیم، فیبر، آهن، بتا-کاروتن (که در بدن تبدیل به ویتامین A می شه)، هستش. بهتره کلم براکلی رو همراه ماست مصرف کنیم.

شیر کم چرب و ماست کم چرب

لبنیات کم چرب می تونه پروتئین، فسفر و ویتامین A و D رو به رژیم شما اضافه کنه. واقعا منبع آب هستش؟ بله، شیر کم چرب و ماست کم چرب در بالاترین سطح از نظر غذاهای غنی از آب هستن و به ترتیب ۸۹ و ۸۵ درصد آب دارن. پیشنهاد می شه در روز ۳ لیوان مصرف شه.

به نقل از دنیای تغذیه

 

 

.

منبع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *