5 ماده غذایی مناسب برای افرادی که دیابت دارند! +تصاویر

: 5 ماده غذایی مناسب واسه آدمایی که دیابت دارن! +تصاویر

به گزارش ایرن استایل ،مریضی دیابت داشتن به معنی رعایت کردن در رژیم غذاییه چه غذا چه نوشیدنی مخصوصأ اگه بخواین وزن خود رو ثابت نگه دارین . ممکنه فکر کنین که با در نظر گرفتن دیابتتان باید از غذاهای زیادی دوری کرده و در نتیجه انتخابای کمی واسه خوردن داشته باشین به جای محدود کردن خود به غذاهای مشخص بهتره به این ۵ مورد زیر توجه کنین و در عین حال انتخابای غذایی خود رو هم نگه دارین :

١- غلات سبوس دار رو انتخاب کنین : این ما ه غذایی خطر بیماریای قلبی رو ٢٠ تا ٣٠ درصد کم می کنه . فیبر یه ماده اساسی و سودمنده که اندازه قند بدن شما رو ثابت نگه میداره و به هضم غذا کمک میکنه راحتترین راه واسه این کار نخوردن غذاهای سفیده ( نون سفید، برنج سفید ، ماکارونی سفید …. ) و به جای اونا نون گندم، و مواد شامل سبوس استفاده کنین

۵ ماده غذایی مناسب واسه آدمایی که دیابت دارن! +تصاویر

٢-پروتئن بدون چربی رو انتخاب کنین : به جای اینکه پروتئین رو همراه با مقدار زیادی چربی بخورین می تونین به جای گوشت قرمز از گوشت سفید استفاده کنین مانند ( مرغ ، بوغلمون، ماهی ) یا اندازه به کار گیری تخم مرغ رو کم کنین یا بیشتر از سفیده تخم مرغ استفاده کنین .از لبنیات بدون چربی یا کم چرب استفاده کنین . از شکلای جور واجور مغزا استفاده کنین این مواد چربی طبیعی و پروتئین دارن .

٣-از خود میوه استفاده کنین : به جای خوردن آب میوه های جور واجور تلاش کنین که خود میوه رو بخورین چون که در آب میوه ها پالپ میوه به اندازه کافی نیس و یا اصلا نیس . فیبر درون میوه ها باعث میشه که بدن شما شکر رو دیر تر جذب کنه و هم اینکه اندازه انسولین بدن شما رو هم متناسب نگه میداره . اگه آب میوه بخورین بدن شما فقط شکر خورده بدون اینکه سودای فیبر به اون وارد شده باشه . ضمنأ خوردن خود میوه اندازه اشتهای شما رو هم کنترل میکنه.

۴- بشقاب خود رو رنگی کنین : مواد غذایی رنگی مثلا میوه ها و سبزیجات بهترین مغذی هستن . مثلا از اسفناج ، بروکلی ، کلم سفید که ویتامینای زیادی دارن استفاده کنین . این مواد فیبر بیشتری نسبت به کاهوی سالادی دارن . از گوجه فرنگی، فلفل ، زغال اخته ، تمشک ، می تونین استفاده کنین . به کار گیری سیب زمینی و ذرت رو کنار بذارین که باعث میشه که قند خون شما زیاد شه .

۵- کباب کنین یا بخار پز کنین یا گریل کنین : به جای سرخ کردن با یه عالمه روغن می تونین مواد غذایی خود رو سالم تر آماده کنین و چربی کمتری وارد بدنتون کنین .

منبع :

جمع آوری به وسیله بخش مقالات پزشکی و بهداشتی سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *