5 ماده غذایی که باروری زنان را افزایش می‌دهد | تغذیه سالم

5 ماده غذایی که باروری زنان رو زیاد می کنه

وقتی که شما تمایل به باردار شدن دارین لازم نیس که حتماً ماده غذایی خاصی رو خط بزنین. عوضش غذاهایی هستن که مصرف اونا بدن شما رو در شرایط حساس و تحریک پذیر واسه بارداری نگه می داره.

در حالی که وقتی مردم اثر رژیم بر باروری رو خرافه و جادوگری می دونستن، امروزه محققان فهمیدن که تحقیقات زیادی این واقعیت رو تأیید کرده که مصرف بعضی غذاهای خاص، شانس بچه دار شدن و بارداری رو زیاد می کنه. دونستن این که این غذاها کدوما هستن و هم اینکه چیجوری میشه اونا رو به رژیم غذایی وارد کرد می تونه به شما کمک کنه که خیلی راحت از نعمت مادر شدن بهره مند شید. وقتی که شما تمایل به باردار شدن دارین لازم نیس که حتماً ماده غذایی خاصی رو خط بزنین. عوضش غذاهایی هستن که مصرف اونا بدن شما رو در شرایط حساس و تحریک پذیر واسه بارداری نگه می داره.

 

1. غلات کامل

نباید مصرف کربوهیدراتا و غذاهای نشاسته ای رو به طور کامل کنار بذارین بلکه لازمه عاقلانه انتخاب کنین. کربوهیدراتای پیچیده مانند نونای غلات کامل، برنج قهوه ای، آرد ذرت کامل، و هم جو دو سر، شدیدا کربوهیدراتای تصفیه شده (مانند نون سفید، برنج سفید، و آرد سفید و تصفیه شده) بر سطح قند خون و انسولین اثر نمی گذارن و هر ماده غذایی که واسه کارکرد انسولین و تنظیم قند خون مناسب باشه، واسه باروری هم خوبه. پس جایگزینی غلات کامل به جای قندهای ساده و مواد نشاسته ای بدون فیبر مثل نون سفید، بیسکویت و شیرینی می تونه اثر مهمی در افزایش باروری داشته باشه.

به چربیای اشباع و هم چربیای ترانس خیلی محکم "نه" بگید و

میان روغنای امگا 3 بهترین دوست شما در افزایش باروری ان

2. پروتئین گیاهی

پروتئینای با

منبع : tebyan.net

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *