5 ماده غذایی که در خوردن آنها زیاده روی می کنیم

: فیبر واسه سلامت دستگاه گوارش خوبه و باعث کند شدن هضم غذا می شه

 

در مصرف مواد غذایی زیر اگه کمی زیاده روی کنین مشکلی پیش نمیاد ولی اگه به حد زیاده روی برسه علاوه بر زیاد شدن وزن می تونه موجب آسیب جدی به بدن شه.

شکی نیس که زیاد شدن وزن شک نداشته باشین نگرانی بزرگیه و مصرف بیشتر از اندازه غذا می تونه اندازه کمر شما رو زیاد کنه. مصرف زیادتر از اندازه از یه نوع از غذاهای خاص می تونه اثر منفی بر سلامت شما بزاره. بدن ما واسه مختلفی و تنوع ساخته شده، میل زیادتر از اندازه به یه نوع غذا یا حذف به طور کامل یه گروه از مواد غذایی کاری بسیار اشتباهه.

 

اگه اشتهای زیادی دارین و می خواین همیشه در حال خوردن باشین در این مقاله ما ۵ ماده غذایی رو به شما معرفی میکنیم که بدون نگرانی می تونین در خوردن اونا زیاده روی کنین.

 

۱. آب
نوشیدن آب بیشتر از حدآن ممکن است اما نکته ای که هست اینه که آب می تونه کشنده باشه چون مقدار اضافی اون تعادل الکترولیت در بدن ما به هم می زنه و اونو رقیق می کنه. مصرف حد بالایی از آب از نظر سن، جنس، سطح فعالیت و سلامت واسه افراد جور واجور فرق داره. کم شدن آب بدن هم خطرناکه، پس هماهنگی با بدن خود و نیازای اون در طول روز خیلی با اهمیته.

 

۲. آلوئه ورا
نوشیدنیای آلوئه ورا موجب کشش و سلامتی سریع می شه. بعضی از امتیازات اون شامل کمک به کاهش وزن، بهتر شدن هضم و افزایش ایمنی بدن است. آلوئه ورا مکمل محبوب مورد استفاده واسه یبوست است، اما می تونه موجب بعضی از واکنشای جانبی در کوتاه مدت مثل گرفتگی عضلات و حتی دفع کلسیم شه. زیاده روی و مصرف دراز مدت آلوئه ورا پیشنهاد نمی شه؛ چون که با نبود تعادل الکترولیتا، سوء جذب، فشار کلیه، و از دست دادن زیادتر از اندازه پروتئین در ارتباطه.

 

۳. شیر
در واقع همه مواد لبنی رو شامل می شه. در حالی که ترکیبایی مثل شیر کم چربی و پنیر در برنامه غذایی خود می تونه سلامت استخون رو گسترش بده و مواد معدنی لازم مانند کلسیم، پتاسیم و منیزیم رو جفت و جور می کنه، مصرف زیادتر از اندازه می تونه مشکل ساز شه. مصرف زیادتر از اندازه مواد لبنی در واقع می تونه باعث کم خونی شه چون کلسیم جذب آهن رو کم می کنه.

 

۴. مغزها
تخمه و آجیل پر از مواد مغذی متراکمه، اما اونا شامل مقدار خیلی از کالری هم هستن. اگه وزن شما زیاده و به خصوص اگه شما در حال تلاش واسه کاهش وزن باشین، شما واقعا باید به چگونگی مصرف آجیل خود توجه کنین. با اینکه آجیل منابع بسیار خوبی از چربیای سالم، ویتامینا و مواد معدنیه، مصرف زیادتر از اندازه اون ممکنه به زیاد شدن وزن منجر شه.
یکی از بهترینای این گروه واسه شما بادامه که می تونین نگران زیاده روی در خوردن اون نباشین.

 

۵. جو دوسر
کلا فیبر واسه سلامت دستگاه گوارش خوبه، باعث کند شدن هضم غذا، کمک به دفع راحت، کاهش کلسترول خون، و حفظ تعادل قند خون می شه. اما مصرف زیادتر از اندازه غذاهای فیبر دار می تونه باعث نفخ، یبوست و مشکلات دیگری می شه. کلا پیشنهاد می شه روزانه ۲۵-۳۵ گرم فیبر در استفاده کنین و همراه اون مایعات بخورین.
به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین منظور ما از زیاده روی ، مصرف همیشه به صورت دیوونه وار نیس چون مصرف هر چیزی به صورت افراطی و همیشگی مضره.

 

هنگام خوردن خوراکیای بالا اگه قصد پرخوری داشتین می تونین با خیال راحت از خوردن خود لذت ببرین اما این به معنی اجازه واسه زیاده روی همیشگی نیس.

منبع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *