5 ماده غذایی که رژیم گیاهخواری را غنی میکند | تغذیه سالم

5 ماده غذایی که رژیم گیاهخواری رو غنی میکنه

در دنیای امروزه افراد مختلفی به سمت رژیمای غذایی گیاهخواری روی آورده ان.بعضی آدما به دلیل مریضی خاصی که دارن نمی تونن از مواد غذایی شامل پروتئین استفاده کنن.در این شرایط بهترین کار اینه که بهترین و پر انرژی ترین مواد گیاهی رو استفاده کنین

تحقیقات نشون میده افراد گیاهخوار در صورت جا دادن 5 ماده غذایی در رژیم غذایی شون هیچوقت دچار ضعف و مریضی نمی شن.

نخود سبز

از جمله این گیاهان نخود سبزه که دارای شکلای جور واجور ویتامین ها و مواد غذایی بسیار به درد بخور واسه بدنه و می تونین اونو در شکلای جور واجور غذاها همراه با لبنیات و یا با روغن زیتون استفاده کنین.

کوینولا

یکی دیگه از دانه های غلات به درد بخور واسه بدن کوینولاه که دارای خواص فراوون واسه بازسازی بافتای بدن و هم حفظ سلامت و تامین پروتئین لازم بدنه، اونو میشه به شکلای جور واجور روش ها همراه با شکر قهوه ای مصرف کرده و از امتیازات سلامتی اون بهره برد.

دانه های آجیل

شکلای جور واجور دانه های آجیل از جمله بادام، گردو، فندق، پسته و بادام زمینی همه می تونن واسه سلامت بدن بسیار مهم باشن و در رژیم غذایی جای گیرند البته به دلیل کالری بالای بعضی از اونا مصرف متعادل پیشنهاد می شه.

حبوبات و بنشن

شکلای جور واجور دانه ها از جمله خونواده لوبیا، لوبیا چیتی، دانه سویا، نخود عدس، لپه ، ماش و بقیه اعضای گروه بنشنا دوستائی عالی واسه افراد دارای رژیم گیاهخواری هستن که با مصرف اونا دیگه احساس گرسنگی نمی کنین و شکلای جور واجور ویتامینا و مواد معدنی لازم بدنتون تامین می شه.

جوانه های سبزیجات

شکلای جور واجور جوونه ها از جمله جوونه گندم، ماش، شبدر، پونه و بقیه اعضای خونواده جوانه ها می تونه به تنهایی یه منبع عالی تامین مواد غذایی و انرژی لازم واسه بدن باشه و مانع از ایجاد خستگی یا زردی پوست یا ریزش مو در افراد شه.

منبع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *