5 ماده غذایی که زنان باید بیشتر بخورند | تغذیه سالم

5 ماده غذایی که زنان باید بیشتر بخورند

تموم زنان شاغل در تموم سنین باید پنج نوع ماده غذایی با امتیازات فوق العاده شامل آهن، کلسیم، منیزیم، ویتامین K، فولات، ویتامین D و اسیدهای چرب امگا-3 رو در رژیم غذایی خود جا بدن.

تقریباً تموم این مواد خوب در خواربارفروشیا یافت می شن. مهم نیس شما کجا زندگی می کنین، هر کدوم از اونا در عرض پونزده دقیقه آماده می شن.

سبزیجات برگ دار؛ پر از ویتامین و مواد معدنی

سبزیجات برگ دار مثل کلم، اسفناج، شاهی آبی (بولاغ اوتیکاهو، کلم برگ و شلغم از جمله مواد غذایی هستن که دارای مشابهات مشترک هستن و هم امتیازات تأثیرگذار مشابهی مثل ویتامینای K، C و بتا-کاروتن و مواد معدنی کلسیم، پتاسیم، منگنز، فولات، منیزیم، آهن و فیبر غذایی دارن.

اسفناج هم دارای آهن است که سیستم ایمنی رو حفاظت کرده و به تولید انرژی در بدن کمک می کنه و مصرف اون به خصوص در طول مدت عادت ماهیانه و بارداری مهمه، چون در این زمان به سطوح بالای این ماده غذایی نیازه. کمبود آهن یکی از عادی ترین مشکلای غذایی در تموم زنونه و دلیل کم خونی و کاهش انرژی به دلیل کاهش اکسیژن رسانی به سلولا می شه. آهن در بیشتر سبزیجات برگ سبز پیدا می شه. چغندر برگی، خردل سبز و کاهوی معمولی بقیه منابع خوب اون هستن

سبزیجات برگ سبز تیره مثل چغندر برگی سوئیسی، اسفناج، خزهای دریایی و شلغم سبز هم از منابع عالی منیزیم هستن که نقش کلیدی مهمی در خیلی از پروسهای بیولوژیکی داره. معجزه مورد تایید این ماده معدنی اینه که امتیازات زیادی واسه سلامتی داره؛ از جمله پایین آوردن فشارخون بالا، کمک به خواب، شل شدن عضلات، کاهش استرس و اضطراب، کاهش دردهای میگرنی و پیشگیری از پوکی استخون.

 

ماهی؛

منبع : tebyan.net

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *