5 ماده فریبنده در رژیم لاغری و کاهش وزن

: ۵ ماده گول زننده در رژیم لاغری و کاهش وزن

رژیم لاغری و کاهش وزن : خیلی از مواد غذایی به ظاهر سالم و به درد بخور هستن اما در واقع واسه کسائی که از رژیم لاغری استفاده می کنن یه فاجعه حساب می شن. اینجا ۵ مورد از این مواد غذایی گول زننده رو تقدیم حضورتون می کنیم.

مواد غذایی بدون گلوتن

براساس یه نظر سنجی از گزارش مصرف کنندگان، ۶۳ درصد از مردم آمریکا فکر می کنن که مصرف غذاهای بدون گلوتن واسه سلامت اونا خوبه و یه سوم این افراد اعلام کردن که از اجناس غذایی بدون گلوتن استفاده می کنن. با این حال،طبق گزارش یکی از کارآموزان بالینی در ماه آگوست که در مجله “Digestion ” منتشر شد، ۹۰ درصد از آدمایی که تصور می کنن به گلوتن حساس هستن، در واقع هیچ مشکلی واسه هضم مواد پروتئینی ندارن. علاوه بر این اگه شما گرفتار به مریضی سلیاک یا حساسیت به گلوتن نباشین، حذف گلوتن از رژیم غذایی ممکنه عواقب خطرناکی به دنبال داشته باشه.
مواد غذایی بدون گلوتن معمولا کالری، سدیم، شکر و چربی بیشتری داشته و نسبت به مواد غذایی شامل گلوتن، قیمت بالاتری دارن. تحقیقات نشون میدن که آدمایی که به دنبال رژیمای غذایی بدون گلوتن هستن، بیشتر دچار کمبود بعضی از مواد مغذی مانند گروه ویتامینای ب، منیزیم، کلسیم، آهن و روی می شن. هم اینکه تحقیات دیگری اثبات می کنن که رژیم لاغری بدون گلوتن رابطه مستقیمی با زیاد شدن وزن دارن.

شکلات تلخ

شاید شنیده باشین که شکلاتای تلخ واسه سلامت قلب و هم اینکه بهبود حافظه تا چه حد به درد بخور هستن. در واقع، تحقیقات گذشته در موسسه علوم اعصاب آمریکا نشون میدن که یه فرد میان سال بعد از ۸ هفته مصرف روزانه فلاوانول کاکائو، پیشرفتای زیادی در آزمون اندازه گیری حافظه و توجه داشته.
تحقیقات دیگری در مجله انگلیسی تغذیه نشون دهنده این هستن که ۲۲ درصد از آدمایی که از نوشیدنیای شامل فلاوانول به اندازه دو وعده در روز استفاده می کردن، در مقایسه با آدمایی که از نوشیدنیای دارونما استفاده می کردن، به اندازه ۱۰ سال از خطر دچار شدن به بیماریای قلبی و عروقی در امان خواهند موند.
پس مشکل کجاس؟ فلاوانولایی که واسه سلامت قلب و عروق و هم اینکه حافظه به درد بخور هستن، به صورت طبیعی در گیاه کاکائو وجود دارن اما همه شکلاتای تلخ شامل این ماده نبوده و حتی در موارد زیادی در روند تولید مقدار خیلی از این ماده از بین میره.
پس اگه به دنبال مواد غذایی هستین که سلامت قلب و عروق و حافظه شما رو تضمین کنه، به دنبال خوراکیایی مانند مکملای کپسولی باشین که حتما دارای فلاوانول کاکائو باشن و حتما با مطالعه مواد تشکیل دهنده روی بسته بندی، از کم کالری و کم چرب بودن این مواد مطمئن شین.

: 5 ماده گول زننده در رژیم لاغری و کاهش وزن

<>

انرژی بار یا مواد غذایی انرژی زا

اگه جزو طرفداران پر و پا قرص شکلات ها و بیسکوییتای انرژی زا و یا انرژی بار هستین باید در انتخاب خود بسیار دقت کنین. همه انرژی بارها مضر نیستد اما درصد خیلی از اونا دارای مقدار زیادی شکر و چربیای اشباع شده هستن. علاوه بر این خیلی از این مواد غذایی شامل بیشتر از ۳۰۰ کالری هستن که مصرف این اندازه کالری به عنوان یه میان وعده بسیار زیاد تر از حد استاندارده.
اگه به دنبال یه اسنک یا میان وعده سالم و انرژی زا هستین می تونین با ترکیب کربوهیدراتای مغذی و پروتئینای با کیفیت واسه خود یه میان وعده سالم و مقوی جفت و جور کنین. مثلا می تونین از یه چهارم پیمانه آجیل مخلوط با کشمش یا مقداری پنیر کم چرب با سه، چهار عدد کراکر غلات به عنوان میان وعده استفاده کنین.

مواد غذایی کم چرب یا بدون چربی

دیدن عباراتی مانند “کم چرب” یا “بدون چربی” روی خیلی از اجناس غذایی، ممکنه شما رو بسیار خوشحال کرده و به امید حذف کالری و چربیای اضافه، به خرید ان ماده خوراکی تشویق کنه اما حقیقت اینجاس که خیلی از غذاهای کم چرب در واقع اونطور که به نظر می رسن به درد بخور نیستن. در روند تولید این مواد غذایی مقدار زیادی شکر به ماده اصلی اضافه می شه و محصول فرآوری شده پایانی، حتی ممکنه نسبت به نمونه معمولی اون کالری بیشتری داشته باشن.
محققان دانشگاه کرنل در گزارش خود آورده ان که وقتی به افراد تنقلات کم چرب داده می شه، در وعده ناهار یا شام، مقدار غذای بیشتری مصرف می کنن. در واقع افراد پس از مصرف میان وعده های کم چرب تا ۵۰ درصد کالری بیشتری دریافت می کنن و این مورد به خاطر تصور غلطیه که مردم نسبت به وعده های غذایی دارن. اونا تصور می کنن که “کم چرب” یعنی “کم کالری” پس اگه ماده غذایی کم چربی استفاده کردن، باید اندازه مصرف پروتئین رو زیاد کنن.

ماستای طعم دار

اگه مراقب نباشین ماده غذایی ساده ای مانند ماست، از یه ماده غذایی سالم به یه فاجعه در رژیم لاغری تبدیل می شه. هر یک پیمانه ماست ساده دارای ۱۲ گرم، برابر ۳ قاشق چایخوری لاکتوزه. قند طبیعی تقریبا در تموم مواد غذایی از میوه و سبزی گرفته تا اجناس لبنی پیدا میشه که این قند واسه سلامت بدن مضر نیس. اما پک پیمانه ماست طعم دار و یا ماست میوه ای حدود ۱۵ گرم شکر و چیزی حدود ۶۰ کالری بیشتر از یه پیمانه ماست ساده داره.
تلاش کنین حتما از ماست ساده، کم چرب و یا بدون چربی استفاده کنین و واسه تنوع طعم از یه قاشق چایخوری عسل، شیره افرا و یا میوه های دلخواه واسه طعم دار کردن اون استفاده کنین.
ماست یونانی بدون چربی یکی از بهترین گزینه ها واسه یه رژیم لاغری سالم و خوبه چون نسبت به ماست ساده شکر کمتر و پروتئین بیشتری داره و به مدت بیشتری شما رو سیر نگه می داره.

پورتال رنگی _ ۵ ماده گول زننده در رژیم لاغری و کاهش وزن

رژیم لاغری و کاهش وزن, مواد غذایی به درد بخور واسه رژیم لاغری و کاهش وزن, روشای رژیم لاغری و کاهش وزن

.

منبع :

جمع آوری به وسیله بخش مقالات پزشکی و بهداشتی سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *