5 ماده مغذی ضد آلرژی را بشناسید | تغذیه سالم

میدونید که غذاهایی که می خورید می تونه باعث ظاهر سرحال و نورانی شما شه و هم بر قدرت تون هنگام انجام تمرینات جسمی اضافه کنه، اما میدونید که غذاهای معینی می تونن به شما در کنترل آلرژیای فصلی کمک کنن؟

اینجا به چند ماده مغذی می پردازیم که که وقتی که دچار عطسه، خارش چشم ها و گلودرد به وجود اومده به وسیله آلرژی شدین، می تونه به شما کمک برسانند:

۱- منیزیم: این ماده معدنی به گشودگی راه های هوایی شما کمک می کنه. شما می تونین ۲۰۰ میلی گرم از اون از راه مکملا یا غذاهای غنی از منیزیم موند اسفناج، کلم برگ، کلم بروکلی و گل کلم دریافت کنین.

۲- پروبیوتیکا: روده شما رابطه نزدیکی با دستگاه ایمنی شما داره، اینطوری غذاهای مشابهی ممکنه هم واسه دستگاه گوارش شما و هم سینوساتون خوب باشن. مصرف پروبیوتیکا ایده خوبیه، اما نشون داده شده غذاهای تخمیرشده، میسو (خمیر سویا و غلات تخمیرشده)، تمپه (آمیزه خمیر سویا و قارچ)، ماست یونانی کم چرب، و کفیر هم به تخفیف آلرژی کمک می کنن.

۳- ویتامین C: معموله که هنگام سرماخوردگی دست به دامان مرکبات شیم، اما ویتامین C ممکنه به بهتر شدن گرفتگی و آبریزش بینی، خارش چشمای به وجود اومده به وسیله آلرژی فصلی هم کمک می کنه. ویتامین C موجود در مرکباتی مانند پرتقال، گوجه فرنگی و نخود می تونه به کاهش آزادی هیستامین کمک کنه و باعث فروکش سریع تر آلرژی شما شه.

۴- بیوفلاوونوئیدها: به کلم بروکسل (کلم فندقی)، سیر و چای سبز روی بیارین. این آنتی اکسیدان های با پایه گیاهی که در این غذاها وجود دارن، به کم شدن اندازه تولید هیستامین در بدن شما کمک می کنن.

۵- کرستین: این ماده مغذی که یه فلاوونوئید آنتی اکسیدانه، با اثرات ضدالتهابی اش به کنترل بخشی از دستگاه ایمنی شما که باعث آلرژی می شه، کمک می کنه و اندازه تولید هیستامین رو کم می کنه. این ماده در سیب، پیاز، جوی دو سر و مریم گلی پیدا میشه.

 

منبع : همشهری آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *