5 ماده ی غذایی: کالری در حد صفر | رژیم غذایی

حالا خوبیش اینه خدا مواد غذایی کم یا بی کالری رو در طبیعت نهادهتا بتونیم استفاده کنیم و از کالری دور باشیم و در عین حال بدن مون ضعیف نشه. با ما باشین تا با 5 نمونه از کم کالری ترین مواد غذایی آشنا شید.

خدا نکنه یکی از ما بخوایم چند کیلو وزن کم کنیم. در این صورته که کالریا می شن دشمن شماره یه مون. در نتیجه همیشه دنبال مواد غذایی کم کالری می گردیم. اما در بین کاهش مصرف کالری باید حواسمون به اندازه ویتامین و مواد مغذی بدن مون باشه. حالا خوبیش اینه خدا مواد غذایی کم یا بی کالری رو در طبیعت نهادهتا بتونیم استفاده کنیم و از کالری دور باشیم و در عین حال بدن مون ضعیف نشه. با ما باشین تا با 5 نمونه از کم کالری ترین مواد غذایی آشنا شید.

شکلای جور واجور قارچا

قارچا مانند پر کاه سبک هستن و کالری چندانی به بدن نمی رسونن. در نتیجه می تونین بدون نگرانی و تا جایی که دلتون می خواد از این مواد غذایی به درد بخور استفاده کنین. باید بدونین که هر 100 گرم قارچ به زحمت 25 کالری وارد بدن می کنه در حالی که همین ماده غذایی شامل پروتئینه و یکی از مواد غذایی فوق العاده واسه ایجاد احساس سیری و مقابله با اشتهای زیاد حساب می شه. علاوه بر این قارچا شامل اندازه زیادی آب و فیبرهای غذایی هستن. در نتیجه اگه دنبال راهی واسه صاف شدن شکمتون می گردید می تونین به این مواد غذایی اعتماد کنین. بهتره قارچا از گرما و پخته شدن دراز مدت در روغن یا کره دور باشن. چون اینطوری چربی زیادی به خود می گیرن و چهارچوب رژیم لاغری سالم رو به هم میزنن. اگه می خواین کمترین اندازه کالری رو دریافت کنین بهتره قارچ هاتون رو بخارپز کنین.

 

خیار

پر از آب و شامل مواد معدنی جور واجور به خصوص پتاسیم. خیار جزو میوه های ضدعطش و کم کالری فوق العاده س. هر 100 گرم از این میوه حدود 10 کیلوکالری داره که خیلی ناچیزه. خیار شامل همه ویتامینای خونواده B، ویتامین C و کمی ویتامین پیش ساز A و هم اینکه ویتامین E هستش.

 

اودیه ها

فلفل، زردچوبه، کاری، آویشن، زیره و چیزای دیگه ای به جز اینا. دنیای ادویه های دنیای رنگارنگ و البته پرخاصیتیه. کالری موجود در این اودیه ها در حد صفره اما در عین حال باعث خوش طعم شدن غذا می شن. از طرف دیگه اودیه ها کاری می کنن که نیاز به نمک واسه خوش طعمی غذا و هم اینکه مواد چرب جذب شده هم کاهش پیدا کنه. پیشنهاد می شه که به غذاهای چربتان حتماً ادویه بزنین چون باعث کاهش 30 درصدی تری گلیسیرید جذب شده می شن. هر چیز اندازه چربی دریافتیتان کمتر شه به این معنیه که کالریای دریافتیتان هم کمتره.

 

فلفل تازه

هر 100 گرم فلفل تازه شامل 28 کالریه. هر چی اندازه فلفلی که به غذاتون اضافه کنین بیشتر باشه طعم غذاتون بهتر و اندازه چربی دریافتیتان کمتر می شه. به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین که فلفل پر از ماده ای به نام «کاپسایسین» است که اسلحه مجهزی در برابر کلسترول حساب می شه.

 

کدو

کدو هم جزو اون دسته سبزیجات فوق العاده کم کالریه. هر 100 گرم از این ماده غذایی فقط 15 کیلوکالری داره. عوضش کدو شامل اندازه زیادی مواد معدنی و فیبر و هم اینکه ویتامینای مختلفه. بهتره بدونین که کدو تموم خصوصیات یه ماده غذایی رژیمی رو داراس. این سبزی پرخاصیت پر از آب (95 درصد)، مواد معدنی و مواد مغذی مختلفه. پتاسیم موجود در اون واسه هضم غذا و فسفر اون واسه سلولا، استخوانا و دندون هامون سودمنده. کدو هم اینکه شامل کلسیم و منیزیم هم هستش که واسه سلامت استخون ها فوق العاده س.

 

واسه لاغر شدن نمی شه فقط روی میوه ها و سبزیجات حساب کرد

همه آدمایی که میخوان لاغر شن معمولاً قید غذا خوردن رو میزنن و فقطً به سمت مصرف میوه و سبزیجات روی میارن. در نتیجه تا می تونن بروکلی، کرفس، کدو و چیزای دیگه ای به جز اینا می خورن. درسته که این مواد غذایی به درد بخور هستن اما یافته های پژوهشای محققان آمریکایی نشون میده که تکیه به میوه و سبزیجات واسه لاغری خیلی نتیجه بخش نیس. معمولاً هر کسی که تصمیم به لاغری میگیره خیلی زود از مصرف پاستا و برنج و نون گرفته تا شکلات و شیرینی بیخیال میشن. محققان روی 1200 داوطلب بررسیایی انجام دادن. در این تحقیق اندازه مصرف روزانه میوه و سبزیجات این افراد رو کم کم بالا بردن و بعد از بررسیای زیاد دیدن که مصرف زیاد میوه و سبزیجات باعث افزایش روند لاغری نمی شه.

هر 100 گرم قارچ به زحمت 25 کالری وارد بدن می کنه در حالی که همین ماده غذایی شامل پروتئینه و یکی از مواد غذایی فوق العاده واسه ایجاد احساس سیری و مقابله با اشتهای زیاد حساب می شه

به نظر این محققان واسه لاغر شدن باید اندازه کالریای دریافتی روزانه رو کم کرد و ورزش کرد. افزایش مصرف میوه و سبزیجات تأثیری در کاهش وزن نداره.

در آخر اینکه واسه لاغر شدن هیچ ماده غذایی معجزه گری وجود نداره که با مصرف اون و یا افزایش مصرف اون به هدف رسید. لاغری و کاهش وزن نیاز به برنامه ریزی و صبر داره. ورزش و تغذیه سالم تنها راه حلای کاهش وزن سالم و تناسب اندام حساب می شن.

 

فاطمه مهدی پور


منبع : tebyan.net

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *