5 مزیت خوردن پوست میوه ها | تغذیه سالم

5 مزیت خوردن پوست میوه ها

5 مزیت خوردن پوست میوه ها

سیب

تحقیقات ثابت کردن که در پوست میوه ها آنتی اکسیدان بیشتری به نسبت مغز اونا هست. پوست میوه ها منبع غنی فیبر هستن که واسه پیشگیری از بوجود اومدن یبوست و کاهش خطر دچار شدن به سرطان روده بزرگ نقشی حیاتی بازی می کنن.

مواد گیاهی که با سرطان مقابله می کنن در پوست میوه ها فراوانند. پوست میوه ها از اونجایی که کالری، قند و چربی کمی دارن، در کاهش سطح LDL کلسترول عالی عمل میکنن. هم اینکه باعث می شن احساس سیری کنین، از این رو واسه اون دسته از اشخاصی که در رژیم هستن عالیه. در ادامه با مزیت خوردن پوست 5 نوع میوه آشنا میشین.

1- پوست سیب، منبعی غنی از مواد مغذی

شمام مانند بقیه سیب رو پس از پوست گرفتن می خورید؟ یه سیب تازه رو باید با پوستش بخورین، چون که منبع خوبی از کلسیم، ویتامین آ، آنتی اکسیدان و شکلای جور واجور مواد گیاهی واسه مقابله با سرطانه. هم اینکه منبع خوبی از فیبر غذایی است که در هضم غذا کمک بسیار می کنه.

2- پوست لیمو، عالی واسه هضم غذا

پوست لیمو ممکنه کمی تلخ باشه، اما ارزشش رو داره! پوست لیمو می تونه به هضم غذا، کاهش درد شکم، بهبود جریان خون و تقویت سیستم ایمنی بدن خیلی کمک کنه. واسه داشتن پوستی بهتر، هر روز پوست لیمو بخورین! از اونجایی که پوست لیمو پر از بیوفلاونوئید مرکباته، به دفع سموم از بدن کمک می کنه. هم اینکه اندازه بالای کلسیم و ویتامین درون پوست لیمو واسه سلامت استخون هم خوبه.

3- پوست پرتقال، کمک به کاهش کلسترول

پوست پرتقال پر از مواد گیاهی و فلاونوئیدهاه. پوست پرتقال جدای از اینکه به هضم سریع و کاهش سطح کلسترول بد کمک می کنه، می تونه طعم و بوی عالی به غذاهایتان ببخشد. می تونین اونو به اسموتی هاتون اضافه کنین تا مزه بهتری بگیرن یا اینکه از اون در غذاهای سنتی مثل شیرین پلو استفاده کنین.

4- پوست کیوی، منبع غنی آنتی اکسیدان

یکی از سالم ترین پوست میوه ها، پوست کیوی است که پر از ویتامین، مواد معدنی و آنتی اکسیدانه. سلامت قلب رو بهتر کنه و خون رو به شکل طبیعی رقیق می کنه. پوست کیوی رو هم می تونین در اسموتی یا سالادهای خود واسه مزه بهتر مخلوط کنین.

5- پوست هندوانه، نیروگاهی از ویتامینا

تاحالا تلاش کردین پوست هندوانه رو بخورین؟ با اینکه مثل مغزش آبدار و شیرین نیس، ولی بد هم نیس! واقعا پوست سفید هندوانه انبار ترکیبات مختلفی مثل ویتامین سی، بتا کاروتن، ویتامین آ، تیامین، لیکوپن، کلسیم، روی و آهنه. پس دفعه بعدی اونو دور نمیندازین، اینطور نیس؟ تلاش کنین میوه های طبیعی و ارگانیک بخرین تا نتیجه بهتر از خوردن پوست اونا بگیرین. بار دیگری که خواستین سیب یا پرتقالی نوش جون کنین، قبل اینکه پوستش رو بکنین، امتیازات اونو به خود یادآوری کنین و از خوردن تموم میوه لذت ببرین./فیتنس مگزین

.

منبع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *