5 مشکل بدنتان در فصل سرما و راه های مقابله با آن

:  

: 5 مشکل بدنتون در فصل سرما و راه های مقابله با اون

یافته های بررسیای گذشته نشون میده، تنها سرما و تاریکی زودتر از موعد معمولی روزای زمستون نیس که احساس غم انگیز در فرد بوجود میاره؛ بلکه برنامه غذایی هم در این تاثیر داره. واسه پیش گیری از مشکلات مربوط به این فصل به چند روش که در این مطلب به اون اشاره شده، می پردازیم.

 

خشکی و زبری پوست
به کار گیری وسایل گرمازا و دوشای دراز مدت هر چند باعث گرم شدن شما می شه اما پوست رو هم خشک می کنه. با مصرف نون و برنج سبوس دار رطوبت بدن رو حفظ کنین. لیپید موجود در این نوع موادغذایی باعث کاهش خشکی و قرمزی پوست می شه. لیپید باعث محکم شدن سلولای پوستی می شه. مصرف زرده تخم مرغ هم که شامل بیوتینه، واسه پوست خوبه. بیوتین، باعث تولید اسیدچربی می شه که واسه نرمی پوست لازمه.

هوای سرد، بروز جوش و پوسته شدن پوست
هوای سرد به پوست آسیب میرسونه و باعث التهاب اون می شه. به خاطر همین در هوای سرد اگزما، جوش و پسوریازیس ظاهر میشه. مصرف هفته ای ۳ وعده ماهی آبای سرد مانند سالمون پیشنهاد شده. این نوع ماهی دارای EPA یه جور اسیدچرب امگا۳ه. شاهی هم آنزیمای سم زدایی رو رها می کنه و سیستم دفاعی بدن رو تقویت می کنه. کارشناسان پوست مصرف گردو و دانه کتون رو هم پیشنهاد می کنن.

افسردگی فصل زمستون
هممون میدونیم که ویتامین D واسه تقویت استخون لازمه و به جذب کلسیم و فسفر هم کمک می کنه. هم اینکه یافته های تحقیقات جدید نشون میده که مصرف ویتامین D باعث بهتر شدن خلق و خو می شه. علاوه بر مصرف مکملا، ماده غذایی غنی سازی شده با ویتامین D مانند شیر، آب پرتقال و ماست رو هم به برنامه غذایی خود اضافه کنین.

کمبود انرژی
در زمستون، هوا سرد و نور آفتاب کمه و فرد هنگام کار احساس کمبود انرژی می کنه. واسه رفع این مشکل می تونین یه مدت آدامس بجوید. جویدن باعث تقویت جریان خون به مغز می شه و تاثیر اون مثل مصرف کافئین است بدون این که انرژی افت کنه. واسه به بیشترین حد رسوندن این تاثیر از آدامس با طعم نعناع یا دم کرده نعناع استفاده کنین. با استنشاق نعناع که در فعالیت مغز تاثیر مثبتی بوجود میاره، نتیجه بهتری به دست میارید. هم اینکه در صبحونه خود تخم مرغ، پروتئین کم چرب، ماست، نونای چند غله، جودوسر و میوه های تازه استفاده کنین.

سیستم ایمنی ضعیف
به دلیل این که در این فصل در محیط بسته قرار می گیریم، میکروبا زیاد می شه. کارشناسان مصرف روزانه دست کم ۷۵ میلی گرم ویتامین C رو که در فلفل دلمه ای قرمز و پرتقال هست پیشنهاد می کنن. ویتامین C رشد و فعالیت گلبولای سفید رو زیاد می کنه. گلبولای سفید با عفونتا مقابله می کنه. واسه تقویت بیشتر سیستم دفاعی بدن بتاکاروتن موجود در سبزیای برگ سبز مانند اسفناج، کاهو، کلم بروکلی، فرآورده های نارنجی مانند هویج و کدوتنبل فراموش نشه

منبع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *