5 میان وعده انرژی زا برای مادران پرمشغله | رژیم غذایی

5 میان وعده انرژی زا واسه مادران پرمشغله

 

والدین بچه های کوچیک، می تونن خود رو در ارائه وعده های سالم واسه بچه ها خیلی حرفه ای نشون بدن. در حالی که شما ممکنه همیشه در مورد میان وعده بعدی بچه نو پای خود نگران باشین، حالا زمان اون رسیده که در مورد خودتون فکر کنین!

میان وعده می تونه یه منبع اصلی سوخت واسه یه بدن سالم باشه، اما بعضی از تنقلات هستن که سوخت بیشتری واسه بدن نسبت به دیگر تنقلات دارن! مثل چربیای سالم، پروتئینا و کربوهیدراتای پیچیده، اینجا چند میان وعده تضمین شده هست که سوخت روزای پر مشغله شما رو تامین می کنن.

ماست یونانی: اینکه شما از خوردن یه فنجون ماست به تنهایی حال می کنین یا به عنوان یه سس واسه میوه ها و و سبزیجات تازه استفاده می کنین فرقی نمی کنه. ماست یونانی دارای مواد مغذی لازم مانند پروتئین و کلسیمه که پدر و مادرای پر مشغله می تونن واسه حفظ سلامتی خود و بچه هاشون ازش استفاده کنن.

میوه های سبز رنگ: اجازه ندین رنگا، شما رو فریب بدن. میوه های سبز  رنگ، معمولا خیلی بیشتر از اسفناج مواد مغذی دارن، از جمله اجناس تازه و منجمد و بعضی وقتا یه منبع پروتئینی مانند کره اونا. میوه های سبز می تونن باعث افزایش متابولیسم بدن شما رو تو یه روز گیج کننده با بچه های کوچیک در حرکت جفت و جور کنن. از اضافه کردن میوه های سبز جور واجور مثل: آووکادو، اسفناج، سیب سبز، و کلم پیچ مطمئن باشین .

حلیم و غلات: حلیم یه منبع عالی از پروتئین گیاهی است. به کار گیری غلات و یا تقریبا هر کربوهیدرات به عنوان یه شیب به سمت سبزیجات تازه خوبه.

به کار گیری کره هایی  مثل کره آجیلا: این ماده کسری از کالری و کربوهیدرات رو ارائه میده. که می توانن از میوه های تازه یا خشک شده واسه ایجاد فیبر اضافی در اون استفاده کرد.

شکلات تیره: بعضی وقتا شما فقط نیاز به یه شکلات کوچیک دارین تا از حس دیوونه کننده پدر و مادر بودن خارج شید! حالا خوبیش اینه، شکلات تیره شامل آنتی اکسیدان خرد کننده رادیکالای آزاد  است و وقتی که با پروتئین و فیبر ترکیب شه، شما یه ترکیب پایدار واسه یه روز پر مشغله دارین. در نظر بگیرین ترکیب تراشهای شکلات تیره همراه با آجیل، دانه ها، غلات و میوه های خشک شده شما رو سرحال می کنه.

آب: یکی از بین وعده هایی که هر کسی، مادر، پدر و بچه ها باید هر روز استفاده کنن آبه. من تقریبا همیشه یه بطری آب یا چند عدد خیار، لیمو و یا برش لیمو با خود دارم. تلاش کنین همیشه تیکه ای از لیمو یا هرچیز دیگری واسه اضافه کردن طعم به آب همراه داشته باشین تابیشتر آب بخورین.

.

منبع : hidoctor.ir

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *