اتوماسیون بازاریابی – آن چیست و چگونه می توانید از آن استفاده کنید؟

در سالهای اخیر ، اتوماسیون بازاریابی به یک مؤلفه به طور فزاینده ای برای پیکارهای دیجیتالی بی حد و حصر اجرا شده است. ۹۱٪ از موفق ترین کاربران موافق هستند که اتوماسیون بازاریابی برای موفقیت کلی بازاریابی خود در کانالها “بسیار مهم” است.

دیجیتال

۹۱٪ از کاربران موافق هستند که اتوماسیون بازاریابی برای موفقیت کلی بازاریابی آنها در کانالها بسیار مهم است.

این توییت

اتوماسیون بازاریابی تطبیق پذیری ، تطبیق پذیری را تسهیل می کند و شما را قادر می سازد در زمان کمتری کار بیشتری انجام دهید – توانایی اساسی برای هر بازاریاب ، چه شما بخشی از یک بخش بزرگ باشید ، چه یک راه اندازی کوچک. اما برای بهره مندی از مزایای قابل توجه آن ، باید بتوانید دقیقاً بفهمید که اتوماسیون بازاریابی چیست و روشهایی که بتوانید از آن استفاده کنید!

خوشبختانه ، ما در اینجا هستیم که توضیحات کاملی از اتوماسیون بازاریابی ، مزایا و عملکردهای اصلی را در اختیار شما قرار می دهیم:

اتوماسیون بازاریابی چیست؟

اتوماسیون بازاریابی اصطلاحی است که برای توصیف بستر استفاده می شود که هدف اصلی آن اتوماسیون فعالیت های بازاریابی در کانال های مختلف است. به طور کلی ، اینها شامل کارهای تکراری و البته اساسی مانند ارسال ایمیل ، رسانه های اجتماعی و مدیریت اطلاعات تماس می شود.

در صورت استفاده صحیح ، اتوماسیون بازاریابی به شما امکان می دهد تا در هر مرحله از سفر مشتری ، چشم اندازهای هدایت و پرورش را پرورش دهید ، به شما این امکان را می دهد تا درآمد بیشتری کسب کنید و ROI را به حداکثر برسانید – همه بدون نیاز به فدا کردن کیفیت کار شما. از طریق اجرای جریان های کاری ساده ، اتوماسیون بازاریابی می تواند به شما کمک کند تا سریع تر ، سریع تر به هدف خود برسید.

مهم است بدانید که اتوماسیون بازاریابی جایگزینی برای شما یا مهارتهای شما نیست. این به سادگی قابلیت های موجود شما را ارتقا می بخشد.

بنابراین نمونه ای از اتوماسیون بازاریابی در عمل چیست؟

     

  • تصور کنید یک کاربر از وب سایت شرکت شما بازدید می کند و بروشوری را برای یک محصول یا خدمات خاص بارگیری می کند.

     

  • اطلاعات تماس آنها به CRM شما ارسال می شود. از اینجا ، می توانید به اطلاعات مربوط به تاریخچه این شرکت و تعامل با شرکت خود دسترسی پیدا کنید.

     

  • سپس یک ایمیل برای آنها ارسال شده است که از آنها بخاطر بارگیری این بروشور تشکر می کنیم. محتوا بر اساس اطلاعات شما در مورد کاربر شخصی سازی می شود.

     

  • ایمیل های پیگیری را می توان به طور خودکار به همان کاربر ارسال کرد ، همه اینها بر اساس اقدامات قبلی و تعامل آنها با شرکت شما و شامل تماسهای متناسب با آن است.

در این روش ، اتوماسیون بازاریابی می تواند به شما کمک کند تا به راحتی سرب را با حداقل تلاش پرورش دهید ، و شانس تبدیل را افزایش دهید.

جالب اینجاست که ۶۰٪ از بازاریابان می گویند که اتوماسیون بازاریابی باعث افزایش کیفیت محصولات منجر شده است. دلیل این امر این است که نرم افزار شخصی سازی مداوم را تسهیل می کند که باعث افزایش ارزش و اهمیت ارتباطات مشتری شما می شود.

چگونه می توانید از آن استفاده کنید؟

لیست زیر تنها برخی از راه هایی که می توانید از سیستم عامل های اتوماسیون بازاریابی به نفع خود استفاده کنید ، تشریح می کند.

۱ content محتوای شخصی سازی شده را براساس مراحل سفر مشتری ارسال کنید

از تحقیق گرفته تا خرید ، قادر به پرورش پیوسته شما به طور مداوم در کل سفر مشتری مشتری آنها برای تبدیل کردن بسیار مهم است. مراحل مختلف نیاز به رویکردهای کاملاً متفاوت دارد. نه تنها بازاریابی محتوا ۶۲٪ کمتر از بازاریابی خارج از کشور هزینه می کند بلکه بیش از سه برابر تعداد بازده ها نیز تولید می کند. با این حال ، ارزش واقعی آن تنها زمانی مهار می شود که بتوانید در زمان مناسب ، شخص مناسب را با محتوای مناسب هدف گذاری کنید. به عنوان مثال ، ممکن است ارسال شخصی که آماده خرید لیستی از ویژگی ها و مزایای محصول شما باشد ، منطقی نیست. به طور مشابه ، ارائه چشم انداز درصد تخفیف به چشم انداز شخصی که تازه شروع به کاوش در گزینه های خود کرده است و لزوماً آماده خرید نیست ممکن است کمی فرضی باشد.
بازاریابی محتوا

درعوض ، می توانید از اتوماسیون بازاریابی برای ارسال مطالب منجر شده متناسب با نیازها ، ترجیحات و مرحله خاص در سفر مشتری استفاده کنید. مراحل اولیه باید توسط دارایی های آموزنده ، آموزشی مانند فیلم های نسخه ی نمایشی محصول ، بروشورها و کتابهای الکترونیکی مرتبط با صنعت به دست آید. با پیشرفت شما ، می توانید بیشتر روی Calls-to-Action صریح تمرکز کنید ، پیشنهادات و ایمیلهایی را تحریک کنید که آنها را ترغیب می کند مستقیم با نمایندگی فروش صحبت کنند.

۲ ٫ از تاخیرهای زمانی برای ایمیل های ماشه استفاده کنید

بازاریابی پست الکترونیکی به عنوان یکی از قدرتمندترین کانال های بازاریابی ، دارای شهرت خوبی است و دارای ROI 3800٪ و برای هر ۱ دلار ۳۸ دلار است. این یک واسطه گر بین مشتری و برند است و یک کانال مستقیم ارتباطی را ارائه می دهد که می توانید به راحتی از آن استفاده کنید تا آن را متقاعد کنیدو تبدیل کنید ما قبلاً اهمیت شخصی سازی را بیان کردیم ، اما توزیع و زمان بندی با هم یکسان هستند.
دلار

اتوماسیون بازاریابی به شما امکان می دهد تا هم محتوا و هم توزیع ایمیل های بازاریابی خود را شخصی سازی کنید. نه تنها می توانید گردش کاری ایجاد کنید که ایمیلهایی را ارسال کنید که توسط اقدامات خاص مشتری (مانند ایمیل با تشکر از شما پس از بارگیری یک کتاب الکترونیکی از وب سایت شما) ایجاد شود ، بلکه می توانید تصمیم بگیرید که چه تعداد ارسال کنید ، دقیقاً هنگام ارسال آنها و چه اقداماتی باعث تحریک آنها خواهد شد این باعث می شود تا بتوانید مخاطبان مورد نظر خود را تقسیم کرده و آنها را به روشی پاسخ دهید که پاسخگوتر باشند.

بازاریابی پست الکترونیکی ماشه استراتژیک همچنین باعث صرفه جویی در وقت با ارزش شما خواهد شد و شما را قادر می سازد تا طی چند ثانیه با مشتریان پیگیری کنید. هنگامی که Capterra شروع به استفاده از نرم افزار اتوماسیون بازاریابی کرد ، میزان صلاحیت فروش آنها ۴۰۰٪ افزایش یافت. این امر به دلیل ترکیبی از پیگیری های سریعتر و این واقعیت است که تیم فروش آنها توانسته اند در زمینه های تمرکز خود کارآمدتر و هدفمند تر باشند.

Capterra موفق شد با استفاده از اتوماسیون بازاریابی ، میزان صلاحیت فروش خود را ۴۰۰٪ افزایش دهد.

نه تنها می توانید پیگیری های فوری را دنبال کنید ، بلکه قادر خواهید بود به جای تسلیم شدن پس از یک تلاش ، به راحتی در ارتباط باشید و با گذشت زمان آنها را پرورش دهید. این امر به ویژه قابل توجه است زیرا تحقیقات نشان داده اند که ۸۰٪ از فروش ها فقط پس از پیگیری های حداقل پنج اتفاق می افتد.

۳ promot تبلیغات و تخفیف های مربوطه را به اشتراک بگذارید

اتوماسیون بازاریابی به شما امکان می دهد تا هدایت های خود را تقسیم کرده و آنها را با رویکردی بسیار هدفمند درگیر کنید. پیشنهادات ، کوپن ، تخفیف و معاملات می تواند مورد استفاده قرار گیرد تا درآمد حاصل شود و وفاداری مداوم مشتری را تضمین کند ، اما اثربخشی آنها تا حد زیادی با توجه به میزان ارتباط آنها برای مخاطبان هدف تعیین می شود.

ادغام های قدرتمند اتوماسیون بازاریابی می تواند به شما کمک کند تا تعیین کنید کدام پیشنهادات بیشتر با مشتریان شما طنین انداز خواهد بود. شما می توانید از بینشهای ارزشمندی از قبیل کتابهای الکترونیکی و بروشورهای بارگیری شما و مباحثی که آنها را پوشش می دهید استفاده کنید تا دریابید که به چه علاقه ای دارند. می توانید از این اطلاعات برای تهیه پیشنهادات و تخفیف هایی که برای آنها ارسال می کنید استفاده کنید و این افزایش خواهد یافت شانس تبدیل آنها

اگر سایتهای شما هیچ محتوا را بارگیری نکرده اند ، می توانید از تجزیه و تحلیل استفاده کنید تا دریابید که کدام یک از صفحات وب سایت شما بازدید کرده اند ، و همچنین کانالهایی که آن صفحات را پیدا کرده اند. این بدان معناست که شما می توانید افرادی را که از یک صفحه محصول خاص با تخفیف برای آن محصول بازدید کرده اند ، هدف قرار دهید ، از طریق ویدیو به کاربرانی که از طریق کانال های رسانه های اجتماعی مانند یوتیوب به آنها مراجعه کرده اند ، دسترسی پیدا کرده و ایمیل های نوشتاری استراتژیک را برای مشترکین وبلاگ خود ارسال کنید.

۴ test تست A / B مداوم

بهینه سازی مطالب ، ایمیل ها و صفحات فرود برای اطمینان از افزایش نرخ تبدیل ضروری است. استفاده از یک بستر اتوماسیون بازاریابی به شما امکان می دهد تغییرات سریع وب سایت خود و تلاش های بازاریابی را به سرعت و به راحتی آزمایش کنید تا ببینید چه چیزی کار می کند و چه چیزی انجام نمی شود. برای بازیابی اطلاعات در مورد عملکرد فعلی خود از آنالیز استفاده کنید و از آن برای بهبود روش خود استفاده کنید. به عنوان مثال ، آزمایش A / B می تواند به شما کمک کند تا مشخص کنید در کدام روزهای هفته باید ایمیل های بازاریابی ارسال کنید ، و چه تعداد باید ارسال کنید. این به شما کمک می کند تا برنامه ای را اصلاح کنید که باعث تبدیل بیشتر شود.

شما می توانید A / B را تقریباً در هر زمان آزمایش کنید و اتوماسیون بازاریابی به شما امکان می دهد چندین آزمایش را بطور مداوم اجرا کنید ، که به شما کمک می کند استراتژی بازاریابی دیجیتالی خود را در رابطه با تکامل بخش های مختلف مشتری خود تطبیق داده و رشد دهید. برای بهینه سازی تبدیل ، می توانید محتوا ، تصاویر ، فرم های درخواست تماس و صفحات فرود را به روز کنید ، همه اینها بر اساس نتایج آزمونهای A / B شماست.

این بینشها به شما کمک می کند کمپین هایی متناسب با بخش های خاص مخاطبان تنظیم کنید. شما قادر خواهید بود با استفاده از کانالهای متنوعی ، آنها را به بهترین وجهه توانایی های خود ، چه مشتری جدید و چه مشتری های بازگشتی ، پرورش دهید. هرچه بیشتر در مورد ترجیحات و عملکرد فعلی مشتریان خود بیاموزید ، می توانید بازاریابی خود را متناسب کنید. این چرخه فروش کوتاه تر را تضمین می کند ، که باعث بسته شدن معاملات بیشتر می شود ، اولویت اصلی فروش برای ۷۰٪ شرکت ها.

۷۰٪ شرکت ها می گویند که بسته شدن معاملات بیشتر اولویت فروش آنها است.

ما فقط برخی از عملکردهای چشمگیر را که سیستم عامل های اتوماسیون بازاریابی ارائه می دهد ، مورد کاوش قرار داده ایم. این که آیا از HubSpot ، Pardot یا Marketo استفاده می کنید ، خواه یک تجارت کوچک یا یک شرکت چند ملیتی باشید ، می خواهیم در مورد تجربیات اتوماسیون بازاریابی و ویژگی های مورد علاقه خود بشنویم. به ما در بخش نظرات زیر اطلاع دهید!